fbpx
Mindset

Voel je beter – 4 tips die direct werken

tips om je snel beter te voelen

Kak, je dag gaat niet hoe je wil, je zou de deken over je hoofd trekken en fast forward doorspoelen naar morgen als het kon. Maar helaas, kan niet, je moet wat kemphanen uit elkaar halen, er worden dingen van je verwacht. Voel je snel beter met tips die direct werken!

Voel je snel beter met tips die direct werken.

Verander je houding

Bij elke gemoedstoestand hoort een lichaamshouding. Je weet het wel, maar bent je er misschien niet heel erg van bewust. Als je iemand ziet, kun je direct inschatten of diegene blij is, heel zelfverzekerd, onzeker of boos. Lichaamshoudingen rondom gevoel zijn universeel. Ze hebben onderzocht welke houdingen en gebaren blinde mensen maken als ze bevoorbeeld iets winnen. Ze steken hun armen krachtig in de lucht. Het gebaar van winnaars. Het is hoogst waarschijnlijk niet zo dat iemand ze verteld heeft dat ze dat moeten doen, het zit gewoon in ons.

Doe je ogen maar eens dicht en stel je voor wat je met je lichaam doet als je onzeker bent. Waarschijnlijk zak je in elkaar, laat je je schouders en je hoofd hangen, ben je onrustig, kijk je weg en maak je je zo klein mogelijk. Stel je nu eens voor hoe je lichaam is als je je zelfverzekerd bent. Precies het tegenover gestelde toch? Je recht je rug, gaat rechtop zitten, hoofd omhoog, kijkt mensen aan, je voelt je ontspannen.

Als je je houding verandert, verandert je gevoel mee. Simpel trucje maar super effectief. Dus de volgende keer als je je futloos voelt, spring een paar keer op en neer en je voelt je direct wat energieker. En voel je onzeker, ga recht op zitten, stop met friemelen, adem rustig in en uit. Voel je je somber, probeer eens een lach. Een echte, een lach met je mond EN je ogen.

Move that ass

Je staat er niet direct om te springen om wat dan ook te doen als je je niet goed voelt en je motivatie is ook heel ver te zoeken. Maar het werkt als een trein. Ga sporten, wordt actief. Eigenlijk precies wat ik hierboven schreef. Door actief te worden verander je je houding en bovendien zet je nog wat andere processen in werking waar je je gelukkiger van gaat voelen. Er komen fijne stoffen vrij in je lijf en je verminderd stress. Fijn toch?

Voel je je vermoeid of niet fit? Zit je laag in je energie? Gaan dan juist even actief bewegen.

  • Zet muziek op, zing en dans mee.
  • Ga naar buiten, loop, ren, skate, fiets een stuk (de natuur in)
  • Ga hoepelen, mijn persoonlijke favoriet!

Zoek inspiratie

Leid je gedachten af door je even helemaal in een inspirerend boek te verdiepen. Of luister een inspirerende podcast of luisterboek terwijl je gaat doen wat je moet doen. Er zijn ontzettend veel mooie nieuwe dingen te ontdekken en te leren.

Bel of spreek af met een vriendin waar je altijd blij van wordt of waarmee je altijd de fijnste gesprekken hebt.

Pak wat aan

Wat ook heerlijk werkt, stort je vol op een project waarbij je weinig hoeft na te denken maar waarbij je wel lekker bezig bent. Helemaal in het nu.

  • ruim je mail box leeg
  • pak een kast grondig aan
  • maak de keuken of de badkamer schoon
  • Ruim de knutselkast op
  • Trek al je kleding uit de kast en laat je inner Marie kondo los

Het zijn niet de leukste klusjes maar perfecte klusjes voor van die ‘ikvoelmenietgoed’ dagen. Je kunt je gedachten verzetten door je aandacht in het nu te brengen en je te storten op een taak die op je ligt te wachten. Bovendien is het heerlijk om iets van je lijstje te kunnen wegstrepen, of iets weg te strepen wat ├╝berhaupt niet op je lijstje stond. Who cares, het voelt heerlijk als het klaar is. To do’s afstrepen is altijd een goed idee.

Dus, kom van die bank af, zet de eerste stap. Pas je lichaamshouding aan en voel je direct een stuk beter.

Wil je meer inspiratie? Volg leuker leven op instagram.

No Comments

    Leave a Reply

    Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.